Grup corrent - Balcells Centre de Traumatologia i Fisoteràpia a Granollers

Com evitar lesions produïdes al córrer ?

Amb l’arribada del bon temps, és possible que ens animem a sortir a fer exercici a l’aire lliure. Potser la tardor i l’hivern ens han dut a un estil de vida més sedentar i ara volem tornar-nos a posar en forma.

Córrer és un dels esports més populars, saludables, barats i per tant eficients que podem fer. No cal quedar amb ningú si els horaris no coincideixen, no cal llogar pistes o pagar una quata a un club. Calçar-se unes bones esportives …i a suar !

I tant! Endavant amb l’estil de vida responsable ¡ Abans de sortir per la porta però, caldria tenir en compte una quants consells que poden evitar lesions que poden arribar a donar molts mals de caps als corredors.

A tota la zona de Granollers i el Vallès Oriental en general, hem vist un gran increment dels afeccionats a córrer, en gran part degut a la influència positiva de la Mitja Marató. Cada any un nombre molt significatiu de nous corredors s’inicïen sota el tutelatge de l’organització, que proporciona guiatge i consell per a obtenir un entrenament adequat i segur.

Per tots aquells que no heu tingut la oportunitat de participar en aquells tallers i que voleu adquirir una rutina segura a l’hora de fer exercici, aquí teniu uns quants consells:

 

  • Cal planificar abans de sortir per la porta!
  • En el vostre plan, haurieu d’incloure una bona estona destinada a escalfar i relaxar la musculatura. Això inclou estirament
  • Proporcioneu-vos un bon calçat, que estigui amortiguat adequadament. Reemplaceu-lo quan tingui la sola gastada, especialment si es gasta més d’un costat que d’un altre.
  • Si pots, escull àrees per còrrer amb una bona superfície, que absorveixi les passes, ideals els “camins de carro”. Cal evitar córrer molt sovint per ciment o asfalt.
  • No intenteu aconseguir la forma massa ràpid. Incrementeu la durada i l’intensitat de l’esforç paulatinament. Escolta el teu cos.
  • Sigueu consistents amb el règim d’exercici. Al cos l’hi agrada la regularitat.
  • Passes curtes abans que llargues, espatlles i coll relaxats.
  • Manteniu-vos ben hidratats, abans, durant i després de l’exercici.
  • Quan acabeu la vostra sessió del dia, doneu-vos temps per anar refredant el cos, no us atureu de cop.
  • Dediqueu una bona estona a fer exercicis d’estiraments i relaxació.
  • Descanseu les hores adequades després de córrer.

Seguint aquests consells be senzills, es podrien evitar moltes lesions musculars i per ús inadequat.

Escolteu els senyals d’alarma que us envii el cos i no forceu mai la màquina quan aparegui dolor.